همان گونه که می دانید، تا به امروز در وب سایت سون بک لینک کوشیده ایم که تجربه خودمان در اکثر موارد آموزشی سئو را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهیم. در این نوشتار سعی می کنیم که یکی از بهترین دستاوردها و تجربه های خود در امر سئو را برایتان بازگو نماییم. پس با ما همراه باشید:

بک لینک باید با کیفیت باشد!

همان گونه که تا به حال در مقالات پیشین به آن اشاره کرده ایم، بک لینک ها یکی از مهم ترین عناصر در سئو و بهینه سازی یک وب سایت هستند. تاثیر بک لینک ها هرگز بر کسی پوشیده نبوده است. با این حال چیزی که مهم است، شیوه به دست آوردن بک لینک ها است. متاسفانه امروزه سایت های فروش بک لینک فراوانی در اینترنت می بینید که هر کدام بک لینک های خود را موثرترین می دانند! تجربه نشان داده است. با خرید بک لینک از اغلب آن ها نه تنها بک لینک موثر واقع نخواهد شد، بلکه وب سایت شما ممکن است افت کرده و همان رتبه قبلی خود را نیز از دست بدهد. به همین خاطر هم بود که ما در سون بک لینک، اولین گام را در زمینه فروش بک لینک های قوی برداشتیم.

کامنت و فروم: منابع بک لینک رایگان

حال در میان این بک لینک ها، برخی بک لینک ها را می توان به صورت رایگان به دست آورد. بدین صورت که برای آن ها شما ناچار به پرداخت هزینه نیستید. از جمله این منابع بکلینک رایگان می توان به بک لینک های کامنت و فروم اشاره نمود. در مطلب تفاوت لینک فالو و نوفالو گفتیم که بک لینک های کامنت به علت نوفالو بودن اهمیت نسبتا کمتری دارند. با این حال تجربه ما نشان داده است که بک لینک های فروم به مراتب ارزش بیش تری دارند. اما به محض مطرح شدن فروم ها به عنوان منبعی برای بک لینک، مشکلاتی نیز مطرح می شوند:

مشکل: فروم ها با ایجاد بک لینک مخالفند و آن را حذف می کنند.

کسانی که لینک بیلدینگ یا ساخت بک لینک را در فروم ها تجربه کرده اند، معمولا با دو چالش بزرگ رو به رو می شوند:

1- ممنوع بودن تبلیغات در فروم: برخی از (نه تمام!) صاحبان فروم ها و انجمن های مختلف از این که شما در فروم آن ها لینک بیلدینگ می کنید و در ازای آن به آن ها پولی پرداخت نمی شود، عصبانی می شوند. به همین دلیل یا به شما اخطار می دهند، و یا اکانت شما را پاک کرده و در برخی موارد حتی اگر مطلب مفیدی نیز از خودتان نوشته باشید، آن را پاک می کنند. آن ها برایشان مهم نیست که مطلب مفید در وب سایتشان قرار بگیرد. بلکه می گویند: «حالا که من درآمد کسب نمی کنم، دیگران (یعنی سئوکارها) هم نباید کسب کنند!» این تفکری است که از لحاظ جامعه شناسی هم باعث افت تدریجی جامعه می شود. چرا که همه می خواهند زمین خوردن دیگران و بالاخص سئوکاران را ببیند. (که در اینجا نمی خواهیم بحث جامعه شناسی کنیم!)

2- پس از انجام لینک بیلدینگ، و کلی زحمت برای ثبت نام و درج مطلب می بینید که :

این تغییر در لینک ها، نیز نشانه کم سخاوتی صاحبان این چنین انجمن هایی است. این مشکل نیز واقعا هر سئوکاری را عصبانی می کند. چرا که موتور جستجوی گوگل در حالت کلی این لینک ها را نخواهد دید.

بهترین فروم ها برای بک لینک کدامند ؟

در این بخش می خواهیم 9 فروم یا انجمن برتر که هم موفق هستند و هم صاحبان آن ها با سخاوت و بزرگواری اجازه درج لینک می دهند را برایتان بیاوریم. البته این ها نتیجه تجربیان فراوان ما در زمینه شناسایی فروم ها بوده و شما می توانید در کامنت ها اگر مواردی هست را به آن بیفزایید.

1- نسیم سحر

یکی از بهترین انجمن هاست که می توانید برای لینک سازی روی آن حساب ویژه ای باز کنید. نکته جالب توجه اینجاست که خوشبختانه مدیران این انجمن زیاد سختگیر نیستند و از کلیه پست ها استقبال می کنند.

2- پرشین تولز

انجمن persiantools

انجمن persiantools

این وب سایت نیز وب سایتی فوق العاده است که در رده دوم پس از پی سی دانلود قرار دارد. این وب سایت دارای دامین اتوریتی 47 و الکسا در ایران 95 می باشد. در این وب سایت نیز بخشی برای معرفی سایت ها و وبلاگ ها در نظر گرفته شده که شما می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی داشته باشید:

3- دان آلفا

از دیگر انجمن هایی است که توصیه می کنیم لینک سازی در آن را فراموش نکنید:

4- شاپ کیپر

اگر علاقه مند به انجمن ها باشید، این انجمن یا همان فروم را قطعا می شناسید. چرا که این فروم از جمله فروم هایی است که هنوز هم رونق دارد. منتها توجه داشته باشید که مدیران این انجمن قدری به لینک سازی اسپمی حساسیت دارند و ممکن است بک لینک های شما را حذف کنند.

5- انجمن پی سی دی

انجمن p30day

انجمن p30day

انجمن پی سی دی با دامین اتوریتی 37 و الکسا در ایران 447 یکی بهترین انجمن ها درباره دانلود، بازی، فیلم و نرم افزار بوده و شما می توانید در موضوعات مختلف این انجمن شرکت کنید. این انجمن نیز با سخاوتمندی همانند سایر فروم های این لیست، بخشی را برای معرفی سایت ها و وبلاگ ها اختصاص داده که می توانید از طریق لینک زیر به آن دسترسی یابید.

6- امدادگر

یکی از مفیدترین انجمن ها برای امدادگران است که امکان لینک سازی با کیفیتی را به علاقه مندان به سئو و بهینه سازی می دهد:

7- انجمن سنترال کلابز

انجمن centralclubs

انجمن centralclubs

این انجمن نیز دارای دامین اتوریتی 30 و الکسا 1214 بوده و از طریق لینک زیر می توانید به بخش معرفی سایت ها و وبلاگ های آن دسترسی یابید:

8- ام ال مارکتینگ

این انجمن یکی از مناسب ترین گزینه ها برای لینک سازی است. چرا که موضوع کلی این فروم درمورد بحث های اقتصادی است و شما می توانید هر بیزنسی را در آنجا به راحتی تشریح نمایید:

9- بهارسایت

اگر به لینک سازی در فروم های ایرانی علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که هرگز این انجمن ارزشمند را از قلم نیندازید:

10- سینماسنتر

یکی از بهترین انجمن ها برای لینک سازی بوده که البته موضوع اصلی آن نقد فیلم و سریال است اما ادمین ها اجازه می دهند که در آن لینک سازی نمایید:

11- کلیدستان

یکی از بهترین انجمن ها جهت لینک سازی است که البته باید خاطرنشان کنیم این انجمن هم بسیار نسبت به اسپم حساس است:

نکته: اگر به پست هایی مثل پست بالا (معرفی جاهای لینک سازی به صورت رایگان) علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم که به صفحه زیر مراجعه نموده و یک فهرست جامع از منابع برای ساخت لینک رایگان بهره مند گردید:

ساخت بک لینک رایگان